Wednesday, January 9, 2008

بعد 4 او 5 شهور من غير كتابه

اقدم لكم العوده المثالية لي :
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ازيك يا احمد ايه اخبارك ؟
الحمد لله تمام
-
انت بقالك كتير مبتكبش ليه ؟
مش عارف والله بس اهيه شوية مشغوليات
-

مشغوليات ... !!!!! طب مكنتش ناوي تكتب تاني ؟
اه الحقيقه مكنتش ناوي
-
الله ... طب ايه اللي جابك تقرفنا ياعني ؟
اقرفكم .... شكرا يا عمنا
بس اهو حسيت اني عاوز اكتب
وبعدين انا بكتب عاندي ياعني محدش ليه فيه
-
بس بارضه احنا عاوزين سبب وجيه انك رجعت تكتب تاني ؟
والله كان فيه حد صاحبي اوي مبيكتبش وانا بما اني كنت بادئ معاه التتدوين و
عرفت انه هيقعد فتره ميكتبش حاجه فقلت مش هاكتب انا كمان لحد ماهوه يكتب
فلما كتب رجعت انا كمان اهو
-
طب ياعني انت عاوز تفهمنا ان انت مدونتك هتبقي مرتبطه بمدونته ؟
لا طبعا مش كده خالص
انا بس يوم ماهوه يكتب بوست هاكتب انا كمان
ويوم ما يبطل يكتب لفتره هبطل انا كمان
بس
-
الله ماهو كده يبقوا مرتبطين ببعض ؟
لا انا اقصد ان الموضوعات مش هتبقي زي بعضها خالص
-
طب ماتخلي الموضوعات زي بعضعا وخلاص ؟
للاسف مش هاينفع .
-
ليه .... مش هاينفع ؟
اصل هوه مثقف وبيكتب حاجات بتاعت المثقفين دي ( عارفنها انتوا هه ) وانا علي ادي
فلو كتبت زيه هاتفضح .
-
طب ممكن تقولنا مين ده ؟ او حتي اسمه ايه ؟
لا مش ممكن اقولكم مين
بس ممكن اقلكم الاسم ....... جمعه
-
جمعة ايه ياعم ... مش بقلك انهارده ايه بقلك الاسم ؟
اه ماهو اسمه جمعه
ايه المشكله ياعني
-
طب خلاص ماشي اتفضل يالا امشي ؟
امشي .... طب ياعم متزقش
احم ..................
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

في نهاية الحديث نتمني لكم مشاهده ممتعه
ونعتذر لكم علي الاسلوب الذي تم به الحوار واللغه ايضا
حيث ان المدعو ( صاحب المدونه ) علي اده اوي في حكاية الثقافه دي وبيعرفش يتكلم غير كده
سامحونا

5 comments:

ياسر خاطر said...

ويلكوم باك يامعلم

حدوته مصرية said...

اوك يا عم
حمد الله على السلامة و متقطعش تانى بوستاتك

اما عن غيابك و عدم ردك فلما اشوفك

احمد عبد الهادي said...

احبائي الصغار
:-)
وحشتوني

البتاع said...

احماااااااااااد

حمد الله عالسلامة ياجدع

نورت المدونات والنت كله

لولولولولولىىىىىىىىىىى

بذمتك بذمتك مين جمعة ده المثقف اكتر منك؟؟؟؟؟؟؟

انت برقبة الكل

حتى جمعة

بس فيه سؤال محير مين ( البضيييييييييييين) اللى كان بيكلمك؟؟؟
مع الاعتذار طبعا لهذا البضين :-)

احمد عبد الهادي said...

للرد فقط
فقط

البتاع

هوه انتي عرفتي جمعه ده يبقي مين ؟

اعتذارك مقبول يا سيدتي

فهذا البضين هوه ............ :-(